Webhosting de les unitats de la UIB

Un servei d'allotjament web (web hosting) és un espai on emmagatzemar contingut (informació, imatges, vídeo, etc.) perquè sigui accessible via web.

La UIB ofereix dues formes de publicar continguts a la web:

• Utilitzant la imatge institucional de la UIB (en trobareu més informació a l’Oficina Web)
  • Utilitzant el servei d’allotjament web (web hosting) que ofereix el CTI per a Facultats, Escoles, Departaments i grups de recerca, que permet crear planes web independents de la imatge institucional de la UIB.

Quines característiques tècniques té aquest servei?

A continuació us detallam les característiques tècniques d'aquest servei:

• L’allotjament web s'ofereix als dominis uib.cat, uib.es i uib.eu. Si desitjau un domini diferent, s’haurà de tramitar amb el corresponent proveïdor i acordar-hi l’adreçament oportú a la plataforma de la UIB.
  • A l'espai en disc proporcionat hi residirà exclusivament la informació que aparegui al lloc web i, en cap cas, s'utilitzarà com a magatzem de dades.
  • Hi ha diferents components disponibles depenent del tipus de servei d'allotjament web.

Quin tipus de servei ofereix l'allotjament web?

L’allotjament web ofereix dos tipus de serveis segons les necessitats:

• El servei d'allojament bàsic ofereix un panell per crear una plana web o blog. El programari emprat per realitzar aquestes tasques és WordPress. Aquest estarà administrat pel personal del CTI que s’encarregarà del manteniment de l’aplicació i de les actualitzacions. L’usuari només s’ha de preocupar d’introduir la informació (texts, imatges, etc.).
  • El servei d'allojament avançat ofereix un espai on l’usuari podrà instal·lar aplicacions (com per exemple WordPress, Joomla…), pàgines estàtiques HTML o els seus propis desenvolupaments. Les aplicacions instal·lades seran administrades per l’usuari i hauran de mantenir-les actualitzades en tot moment per evitar problemes de seguretat.

Els components disponibles a la plataforma d’allotjament web segons el tipus de servei són:

Bàsic Avançat
  • Plataforma WordPress
  • Gestor de continguts: imatges i texts
  • Manteniment d’actualitzacions de WordPress

• GNU Linux
  • Apache
  • PHP
  • MySQL
  • En cas que vulgueu emprar un llenguatge o component addicional, es farà una avaluació per determinar la viabilitat d’incorporar-lo a la plataforma.

Com puc sol·licitar aquest servei?

Consultau la pàgina de sol·licitud d'aquest servei.

On puc adreçar-me en cas de problemes?

Posau-vos en contacte amb nosaltres mitjançant el formulari de suport.

Ajuda

Web Hosting Bàsic

Si heu demanat un bloc a la Xarxa de blocs de la UIB, podeu accedir a la pàgina d'administració a:

Web Hosting Avançat

Les connexions al servidor s'han de fer mitjançant el protocol SSH o SFTP. Per a Windows, els clients més utilitzats són PuTTY per a SSH i WinSCP per a SFTP.

Els fitxers de la web s'han de pujar al servidor utilitzant SFTP i s'han de desar al directori ‘www’. En aquest directori es troba un fitxer anomenat ‘php-wrapper‘ que no s'ha d’eliminar.

Les credencials per establir la connexió (SSH/SFTP) amb el servidor són:

• Servidor: domini sol·licitat. Exemple: congres.uib.es
  • Port: 22. Per defecte
  • Usuari: el podeu veure a la sol·licitud d'UIBdigital. Exemple: congres
  • Contrasenya: la podeu veure a la sol·licitud d'UIBdigital. Exemple: woajk94u2m

També s’haurà creat una base de dades MySQL. Les dades de connexió són:

• Servidor: domini sol·licitat. No empreu el domini per defecte, localhost. Exemple: congres.uib.es
  • Port: 3306. Per defecte
  • Usuari: el podeu veure a la sol·licitud d'UIBdigital. Exemple: congres
  • Nom de la base de dades: el podeu veure a la sol·licitud d'UIBdigital. Exemple: congres_uib_es

Un cop s'ha pujat i s'ha configurat la pàgina web, hi podreu accedir a través el domini sol·licitat.